Monipuolisesta työkokemuksesta on asiakaspalvelussa hyötyä

Meri-Sofia Vertainen tuli FNS:ään töihin ohjelmistoalan ulkopuolelta keväällä 2017.

”Koulutukseltani olen fysioterapeutti. Työhistoriaa minulta löytyy liikunnan ja hyvinvoinnin alalta erilaisten työtehtävien parista, muun muassa liikuntakeskuksesta, kuntoutuskeskuksesta ja valmentamisesta. Aikaisemmin olen myös työskennellyt lounasravintoloissa sekä päivittäistavarakaupoissa”, hän kertoo.

FNS:ssä Merin työnkuva liittyy terapeuttien Diarium-ohjelmistoon. Hän hoitaa pääosin asiakaspalvelutehtäviä, ja sen lisäksi kouluttaa asiakkaita.

Meri on mukana myös ohjelmiston tuotekehityksessä yhteistyössä asiakkaiden ja tuotekehittäjien kanssa.

“Asiakkaat ottavat yhteyttä meihin kehitysideoiden suhteen. Käsittelemme sitten niitä tiimin kanssa. Tavoitteena on entistä paremmin terapeuttien tarpeisiin sopivampi ohjelma”, hän kertoo.

Monipuolisesta työkokemuksesta on hyötyä

”Monipuolinen tausta auttaa ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja ratkaisemaan ongelmia”, Meri toteaa. Ulospäin suuntautuneena ja tavoitteellisena ihmisenä hän kokee asiakaslähtöisen työtavan erittäin tärkeäksi.

Työajasta suuri osa kuluu asiakkaiden yhteydenottoihin vastaamiseen puhelimitse tai sähköpostilla.

“Asiakkaat kysyvät ohjelmiston käyttöön liittyviä asioita. Näistä yleisiä ovat esimerkiksi laskutukseen ja terapiakäyntien kirjauksiin liittyvät ongelmat”, Meri kertoo.

Vaikka ohjelmistoala oli hänelle uutta taloon tullessa, hän on viihtynyt hyvin. Syyksi hän kertoo mukavan työyhteisön ja monipuoliset työtehtävät.

Entisiin töihin verrattuna nykyinen työ ei ole yhtä liikkuvaa.

”Siksi on hyvä, että FNS tarjoaa mahdollisuuden huolehtia hyvästä työergonomiasta ja tukee liikunnallisia harrastuksia”, Meri korostaa.

Hän muutti työn perässä Jyväskylästä Helsinkiin, joten juuret ovat Keski-Suomessa. Merin vapaa-aika koostuu hyvästä ruuasta, liikunnasta ja matkustelusta.